Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B19e72d72ř67i30c61h 80M73a93r84j80a29n56k52o 6770917763977

Pan Kocáb coby "politik" je žalostná postava a příklad toho, když se švec nedrží svého kopyta,

Avšak co se týče celistvosti Ukrajiny, mají se dodržovat hranice v nichž byla její samostatnost obnovena (samostatná Ukrajinská republika vznikla v roce 1919 či 1920) to znamená včetně Krymu. Kdyby se mělo řídit co komu kdysi patřilo, tak například bychom mohli žádat celé Slezsko, Lužici a třeba i Braniborsko i s Berlínem-to nám patřilo za vlády Karla IV,i Václava IV..

Prostě Ukrajina "získala" Krym podobně jako Pruské knížectví výše uvedené Braniborsko. Zikmund jej jednoduše prodal Hohenzellernům.....

+7/0
22.9.2014 18:52
Foto

P48a15v74e61l 35D28v85o86ř60á14k 5179515464140

Mapu Ukrajiny z Brunclíkova atlasu z r. 1926 jsem tu už dával.

Pro autora blogu ještě jednou:

http://www.nebakov.cz/obrazky/ukrajina1926.jpg

Podklady pro atlas jsou jistě starší - ale evidentně po konci války, viz Československo.

+3/0
22.9.2014 19:29

J33i14ř93í 33Ř86e82z79n21í31k 4742752333605

Kdy vrátí Ukrajina Podkarpatskou Rus? A Polsku Lvov.

+1/−2
22.9.2014 22:00

J23i59ř33í 97K13i17n45d59l 2548827883267

Pokud se týká Lvova, tak se musí Poláci dohodnout, Zda Lvov patří Čechům, Rakušanům, Němcům Rusům. Těm všem Lvov patřil  a patřil i  Ukrajincům. Ani z Podkarpatstkým ruskem to není  jednoduché.  Ta patřila Velkomoravské říši, Uherskému království, Českému království, Jageloncům, Habsurkům,  Tatarům, pak opět  Československu a nyní opět Ukrajině.

+4/0
22.9.2014 22:27
Foto

P30a88v38e83l 81D35v88o20ř29á92k 5389655894410

Tento stav vznikl po ukončení 1. sv.v. patrně dohodou příslušných států - já u toho nebyl. Nejste-li s tím spokojen, obraťte se na OSN, jistě Vám vyhoví.

0/0
23.9.2014 9:52
Foto

J72a89r95o67m69í38r 31P34e61t10ř76í33k 6954301719388

Ale co s Kosovem?

Toto území ukradly Srbsku země NATO a darovaly kosovským Albáncům.

A navíc ještě vojensky Srbsko napadly.

Když už píšete, že se mají dodržovat hranice.

+1/0
23.9.2014 13:56

M10i53l79o72š 63D83v76o14ř84á25č30e49k 2715968390434

Nekteri panove, 'bursici, kocabove' vari svuj politicky ne druhak, ale snad uz cajicek tvrtak. Smutne to existence na spolecensko-politicke periferii.

+9/−3
22.9.2014 18:48

J69i29ř34í 20K69i44n63d94l 2878637973967

BlábolRvRvRvRvRv

+6/−7
22.9.2014 18:13

J20a90n 38J30o49š90t 9719137131892

Pane Kindle, vše co se vymyká Vašemu rozumu je blábol ? Zkuste někdy přemýšlet sám, nejlépe v historických souvislostech a zjistíte co všechno nevíte, nebo čemu všemu jste nerozuměl.

P.S. Oficiální propagandy právě spoléhají na lidi stádního myšlení, proto se jim tolik daří za každého režimu.

+10/−4
22.9.2014 18:24

J63i49ř93í 75K95i41n37d76l 2538887453917

Nemá rád Kocába a spol. a když jej vidím mám osypky, ale přesto v čem neměl pravdu?  Já jsem také přesvědčen, mezinárodní dohody se musí dodržovat a mezinárodní právo musí platit. Ukrajina si musí obájit a zachovat svou celistvost a Rusko prý musí vrátit ukradený Krym.

+5/−3
22.9.2014 18:39

J56a90n 44J56o18š60t 9819817421292

Já mám rád Kocába jako muzikanta, ale jako politik je vůl.

Dohody se musí dodržovat ale "všichni a všechny" ... ať kdo je bez viny, nechť hodí kamenem.

P.S. Ctím zásadní heslo "co komunisti ukradli a zprasili se MUSÍ vrátit a napravit". Víc v tom není a proto jsem Vám doporučoval přemýšlet v souvislostech.

+5/−2
22.9.2014 18:43

J24i56ř78í 74K54i84n84d75l 2198757443727

Právě, že já jenom přemýšlím v souvislostech a ne jinak.  Právě, že přemýšlím v souvislotech a ne v hádankách, tam vám ani zbla nerozumím.:-)

+3/−2
22.9.2014 18:46

J18a43n 80J49o94š71t 9329837591182

Tak dobře ... víte jak "svobodně" vnikl ten komunistický slepenec USSR ? Určitě ne z demokratické vůle tamního lidu a necitlivý Majdan porušil velmi křehké Staus Quo .... dál už důsledky znáte. Dohody se musí dodržet, ale nelze přehlédnout násilný puč, který rozhodně nevyhovoval všem občanům UA. No a k odstředivým tendencím umělého slepence lze říci jen jediné ... každý člověk, i s minimálním historickým povědomím, mohl další vývoj předpovídat s téměř 100% jistotou. Alespoň vidíte co za amatéry nám v EU vládne a kam nás nezodpovědně postrkují. Máme se čeho bát, protože máme před sebou daleko horšího (muslimského) nepřítele, než je nějaký směšný Putin.

+7/−3
22.9.2014 18:56

J42i70ř95í 62K33i17n62d93l 2598247543717

Já pane  Joště,  co by dítko školou povinné jsem se učil o státech SSSR. Dobře si pamatuji, že každý stát v SSSR měl zakreslené  hranice a stejně tak je měla zakreslené Ukrajina. Hranice jsou v současné době stejné, jaké byly zakresleny.  Na Ukrajině bylo ( nebudu to hledat kdy) referendum, zda si obyvatelé přejí samostanou Ukrajinu. Pro samostatnou Ukrajinu se vylovila drtivá většina obyvatel Ukrajiny. Stejně se tak vyslovil Krym a to 51 procenty obyvatel, že chce být součástí samostatného státu Ukrajina. Rusko vyslovilo souhlas s hranicemi Ukrajiny, a že bude respektovat celistvost a nedotknutelnost hranic Ukrajiny  a to v tak zvané Bělověžské dohodě a dále v tak zvaném Bělehradském memorandum.  Celé mezinárodní společenství a OSN uznalo Ukrajinu, jako samostaný stát a uznalo stávající hranice Ukrajiny a uznalo Ukrajinu jako samostaný stát i Rusko.   Já osobně nevím, že by na Ukrajině byl nějaký puč a už vůbec ne, že by byl na  Majdanu. Pokud považujete 500 000 demonstrující v Kyjevě a v dalších místech Ukrajiny,kteří demonstrovali proti  zkorumpované vládě, za puč, tak používáte přesně Ruskou rétoriku.

+4/−4
22.9.2014 19:18

J92a13n 41J49o33š76t 9949717551252

Takže komunistické územní zločiny (když jsou namířené proti Rusům) Vám nevadí ? Děkuji, alespoň vím na čem jsem. Kdybych klesl na Vaši úroveň tak Vás na oplátku nařknu z hitlerovské rétoriky a omínusuji všechny Vaše příspěvky (jako Vy ty moje:-P).

P.S. Vývoj na Ukrajině, kde se na Majdanu demonstrovalo proti korupci a rozkrádání UA oligarchy má vývoj asi takový, jako by po´89 když KSČ ztratila vedoucí úlohu, jsme si zvolili prezidentem s. Štěpána ... nebo Vy nevíte že Porošenko je původně Janukovičův (a předtím Juščenkův i Tymošenkové) oligarcha ?

+2/0
22.9.2014 19:30

J77i98ř21í 68K12i32n74d15l 2728667833517

Pane Joště vy mně vkládáte něco, co jsme neřekl. Pokud vím, Prošenko je pouze majitel továren na cukrovinky a nikdo mu neprokázal, že by ke svému majetku přišel nepoctivě ( což se nedá říct o Babišovi )  nemá nic společného s Juščenkem i Tymošenkovou. Jedině to, že vystupoval proti nim.  Obyvatelé Ukrajiny si jej zvolili a tak to respektuji.

+2/−2
22.9.2014 19:50

J48i45n93d14ř89i22c53h 35H26r36d39l47i46č28k26a 4866194379344

Oni se někdy Krymané vyslovili v referendu, že chtějí být součástí Ukrajiny??? Nedivím se, že to vaše referendum nehledáte:-).

Co se počtu demonstrujících týče, tak půl milionu je jen nepatrná část všech dospělých obyvatel Ukrajiny. Takže, jestliže prosadili pouze svoji vůli, tak by se tomu puč říkat opravdu dalo.

+1/0
23.9.2014 9:30
Foto

P45a63v70e77l 92D30v83o83ř84á98k 5869675384920

V r. 1989 taky demonstrovala v Praze jen malá část obyvatel Čech, o Slovensku nemluvě. Takže taky puč?

0/0
23.9.2014 9:55

J92a90r71d47a 11C12h89o97v88a40n36e60c 6741745963419

V roce 1989 v metropoli 15 milionového státu demonstroval jeden milion lidí.

A ve stejné době probíhaly další demonstrace ve VŠECH krajských městech a ve VĚTŠINĚ okresních měst. Slováci tehdy demonstrovali v Bratislavě, ne v Praze, ale jejich počet neznám (400 tisíc?). A samozřejmě také v Košicích, Prešově, Žilině, Martinu...

+1/0
23.9.2014 10:14
Foto

P61a61v47e49l 57D21v10o98ř75á87k 5129135254100

Ano zvolna se přidávali. Asi nevíte, že původně to měl být skutečně puč jedné frakce SSM (a dalších), Mohorita se chtěl stát předsedou vlády nebo generálním tajemníkem - dle situace. Jenže se to zvrtlo jinak.

Bylo by to na celý dlouhý blog. Původní (Havlova) idea byla jen jaksi zreformovat socialismus na ten s lidskou tváří.

Byl jsem u toho - druhý den po bitce na Národní jsem kontaktoval právníky, kteří by zastupovali zraněné studenty a kontakty roznesl po některých VŠ. Atd.

0/−2
23.9.2014 17:05

2803721689695

Pane Dvořáku, když se na to podívám takhle, tak to byl puč.

+2/0
23.9.2014 13:23
Foto

P52a96v41e13l 33D38v46o76ř34á76k 5839115574450

Jak píšu výš, bylo složitější. Jen jednu ukázku z akce v Semaforu (prosinec): Jiří Suchý - A opravdu si myslíte, že ten socialismus je nejlepší řešení?

0/0
23.9.2014 17:08

J82i82n19d87ř77i96c66h 42H25r96d49l68i49č38k60a 4486824259594

Jak už bylo správně řečeno, demonstrace se v roce 1989 konaly  v mnoha jiných městech.

A taková drobnost, konaly se proti totalitnímu systému, nikoliv proti moci, která předtím vzešla z demokratických voleb. Měly za cíl vůbec umožnit, aby se občané mohli vyslovit.

0/0
23.9.2014 15:19
Foto

P75a97v19e39l 58D45v46o68ř84á51k 5409555774550

Vy jste u toho byl?

0/−1
23.9.2014 17:09

P98a78v85e63l 13K47u91r84a51l 5481944290500

Podle mne je zase nepřijatelné nadřazovat územní celistvost státu právu jakéhokoli národa na sebeurčení.

Stát je nástrojem který na základě sebeurčení národa vzniká a musí být proti tomuto principu sekundární.

Pokud by OSN bylo co k čemu tak právě naopak na jakémkoli území zajistí proběhnutí referenda do kterého nebude mít žádná z již existujících vlád právo zasahovat.

To by bylo mnohem lepší než tupě vynucovat současné hranice států.

Víte že mezinárodní právo ve skutečnosti začíná podpisem listiny lidských práv a svobod? Právo na sebeurčení v ní je. Právo na zachování územní celistvosti státu ne. Tudíž podle mne je sebeurčení libovolného národa na libovolném území nadřízeno jakýmkoli smlouvám o územní integriotě kteréhokoli státu na planetě.

Pokud se libovolné území na planetě chce nadpoloviční většinou hlasů obyvatel daného území osamostnatnit mělo by být povinností OSN toto osamostatnění vymoci třeba ozbrojenou silou proti kterémukoli státu.

+7/0
22.9.2014 18:52

J29a57n 97J37o19š51t 9859607951242

Zejména v případě, když ten stát vznikl (necitlivým) komunistickým rýsováním hranic, bez ohledu na místní obyvatelstvo.

+2/−1
22.9.2014 18:58

J42i80ř36í 38K24i51n81d49l 2978407383897

Pane Kural, pokud vás dobře chápu, tak národ, který žije na území jiného národa v menšině, tak má právo, žádat o odtržení uzemí na kterém žije a přidružení tohoto území ke státu, který je původně jejich státem domovským.  Pokud mluvíte o sebeurčení, tak má právo požadovat odtržení od V.  Britanie Skotsko, protože v historii existoval Skotský stát a existuje skotská národnost. Stejně tak tomu bylo s Jugoslavii. Ale  já neznám Krymský stát a krymskou národnost. Znám Krym jako oblast, která po několik  set let patřila Turecku, 170 Rusku a 60 let Ukrajině. Stejně, tak neznám Luhanský stát a Donbaský stát. Neznám ani luhanskou národnost a ani donbaskou národnost. Tedy v těchto případech nemůžete uplatňovat právo na sebeurčení.  Jak řekl prezident Beneše Němcům v Sudetech, pokud mluvíte o právu na sebeurčení, tak se odstěhuje tam, kde je vaše původní vlast.

+4/−1
22.9.2014 19:03

J91a24n 78J97o72š29t 9309307621392

Pane Kindle, dle Vaší logiky by nikdy nevznikly USA. Je bláhové si myslet, že historie už skončila a že se už nesmí nic měnit.

P.S. Navíc "Kosovem" byl překročen Rubikon !!!

+3/0
22.9.2014 19:09

J79i58ř82í 65K46i59n54d14l 2398597783377

Pane Joště, takový znalec  dějin a vy se dopustíte takové demagogie. Přeci musíte vědět, že dne 04 07. 1776  třináct kolonii, chcete- li států, se dobrovolně rozhodlo spojit a vytořit Spojení státy Americké. To je krápátek jiné, že

+1/−2
22.9.2014 19:28

J66a15n 14J19o81š43t 9649877981152

Jaký je tam rozdíl, oproti Luhanské a Doněcké oblasti ? Že se jedná o ty "nenáviděné" Rusy ? Předtím tu byl jeden zneuznaný Rakušan a stejně demagogicky nenáviděl Židy ... jak to skončilo snad víte ?

+1/0
22.9.2014 19:34

J17i48ř30í 69K23i67n69d46l 2618647843517

Rozdíl je ten, že  Luhanská a Doněcká oblast je součástí státu Ukrajina a žije v něm podle sčítání obyvatel z roku 2011 v Luhanské oblasti  39 procent  Rusů a v Doněcké oblasti 38 procent Rusů a jak uznáte sám, že  tato část nemá právo rozhodnout, komu tato oblast bude patřit.

+2/−1
22.9.2014 19:55

P87a22v58e25l 77K61u28r77a77l 5981204420410

asi jako v ČR žije 8000 romů ;-D

+4/0
22.9.2014 19:58
Foto

P23a60v23e74l 26D89v12o59ř51á91k 5769615374760

Když nevěříte oficiálním statistikám, tak tam budete muset zajet a přepočítat je.

0/0
23.9.2014 17:13

P21a48v50e60l 72K30u27r83a44l 5951244720280

A těch 13 kolonií bylo integrální součástí britského impéria... neměli o nic větší právní relevanci než "kraj" uvnitř Británie... dokonce ještě menší - neměli žádné volené poslance v Parlamentu.

+2/0
22.9.2014 19:42

J36i44ř30í 65K59i18n20d96l 2888187273827

Pane Kurale, těch 13 kolonií, jak napovídá název, bylo okupováno V. Británii a tyto státy se rozhodly, že budou si rozhodovat  sami o svém osudu. Kolonie je rozšiřování svrchovanosti určitého národa a v tomto případě V. Britanie na teritorium a lid mimo vlastní hranice za účelem zlepšit si vlastní ekonomiku prostřednictvím využívání domorodých přírodních zdrojů, pracovní síly a místního trhu. Chápete už ten rozdíl ?

+1/−1
22.9.2014 20:02

J85i84n40d55ř79i45c64h 64H85r12d86l75i48č68k49a 4636614329464

Ten rozdíl mimo vás chápe jen ten, kdo vás ideologicky podporuje.

Protože váš výklad je neuvěřitelný. Fakt chcete tvrdit, že vzbouřenci z těch třinácti kolonií byli na tom území usedlí již dříve, než je Británie dle vás okupovala? Nebyli to náhodou potomci poddaných britského krále, kteří to území osídlili?

0/0
23.9.2014 9:34

J63i77ř49í 51Ř86e30z73n91í26k 4402622473295

Jo,tak to by tam nesměl existovat ten příslib na konání třetího referenda.

0/−1
22.9.2014 19:11

P24a25v51e64l 67K75u34r97a34l 5641114530570

Nesmysl... národnost je věcí individuálního osobního přesvědčení a to se může změnit klidně ze dne na den...

George Washington byl taky jeden den Brit a druhý den z něj byl američan, svou půdu a svůj domov si vzal sebou zcela bez ohledu na názor zbytku občané britského impéria.

V ČR máme 8000 romů... všichni ostatní si napsali do sčítání lidu že jsou "češi"... ale to se klidně může změnit... při příštím sčítání se k dané národnosti může klidně přihlásit 2 miliony lidí. Je to věc osobního přesvědčení a může se měnit ze dne na den.

a Území nepatří žádnému národu. Území patří jeho obyvatelům... ať individuálně a nebo kolektivně - ale povětšinou množství "státem" spravovaného území je vcelku uniformní na většině území takže není problém ho prostě dělit.

"vlast" je stupidní koncept který se snaží v lidech vzbudit propagandistikou ideu že jejich život a práva jsou nějak podřízeny státu... politici to mají raději než když si lidi uvědomují že stát je jenom administrativní nástroj který má ve všech požadavcích občanům sloužit... ne že jeho občani mají sloužit jemu.

Já kupříkladu nic jako vlast nemám. Jsem pouze občanem ČR a to je čistě obchodní vztah kdy stát poskytuje služby a já platím daně. Nic víc ani méně v tom vztahu není a nebude.

+2/−1
22.9.2014 19:19

J45i34ř14í 37K73i41n34d31l 2258947203457

Pane Kurale, přislušnost k určitému národu je daná především, geograficky, historicky, jazykově, kulturně, politicky, ekonomicky a třeba i nábožensky. Obyvatelem se rozumí soubor lidí, žijící na území státu, kraje, obce, města a  obyvatelé se mohou skládat z různých etnik, národů, populací, kteří mají přihlášený trvalý pobyt, bez ohledu na občanství. Takže podle vás, by náš stát měl patřit těmto obyvatelům a ne  českému národu. To snad ne. :-)

+1/−1
22.9.2014 19:44

P71a15v26e83l 41K27u32r33a47l 5341614470740

Stát je věc která patří výhradně a jenom jeho občanům.

národnost je věcí přesvědčení. Nebo vám snad někdo brání jí změnit? Do sčítání lidu si můžete uvést cokoliv. 

A co se práva na sebeurčení týká tak ZLPS jí definuje výhradně na bázi národnosti a ničeho jiného. Nějaká státní příslušnost a nebo umístění území v  ní nehraje žádnou roli.

+2/−1
22.9.2014 20:00

J70a44r91d82a 25C57h35o35v44a65n16e26c 6911425373819

Při sčítání lidu můžete uvést jakoukoli národnost U NÁS a na Slovensku.

Co platí u nás, neplatí jinde. A u nás to platí teprve od roku 1969.

0/0
23.9.2014 10:18

J28i70ř67í 16Ř39e62z47n59í66k 4102432843575

Jestli platí, že dohody se mají dodržovat, tak proč nehoníte kyjevskou vládu až někam k severnímu pólu. Kdo přislíbil Krymu tzv. třetí referendum o nezávislosti?

+4/−2
22.9.2014 19:09



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.